Microbusiness training series offered in Lincoln/Serie de entrenamiento para micronegocios ofrecido en Lincoln

06/26/2019

Mabel Alarcon-Craven, Center for Rural Affairs business development consultant, mabelcraven@cox.net, 402.598.2731; or Rhea Landholm, brand marketing and communications manager, rheal@cfra.org, 402.687.2100 ext. 1025

LINCOLN, NEBRASKA – Entrepreneurs have an opportunity to examine their ventures in “Training for Microbusiness,” a workshop organized by the Center for Rural Affairs’ Rural Enterprise Assistance Project (REAP) and El Centro de las Americas.

This training event will take place every Thursday from July 11 to Aug. 15, 2019, 5:30 to 8 p.m., at El Centro de las Américas, 210 “O” Street, in Lincoln.

The workshop series will focus on what is needed when exploring your business idea, what is the appropriate legal structure for your business, how to market and promote your products and services, how to finance your business, and more.

"Planning is key to success in business, and these sessions are designed for those thinking of starting a business," said Mabel Alarcon-Craven, REAP business development consultant. “Sessions will cover important information on where to begin your venture.”

Alarcon-Craven will instruct the course.

Registration is required by July 9. For more information, contact Alarcon-Craven at 402.598.2731 or mabelcraven@cox.net.

Center for Rural Affairs’ REAP provides business training, technical assistance, microloans, and networking to small businesses in Nebraska.

Serie de entrenamiento para micronegocios ofrecido en Lincoln

LINCOLN, NEBRASKA – Personas emprendedoras tienen una oportunidad de examinar sus nuevos emprendimientos en una serie de talleres llamado “Entrenamiento para Micronegocios” organizado por El Proyecto de Asistencia a la Empresal Rural (REAP por sus siglas en inglés), un programa del Centro para Asuntos Rurales (CFRA, por sus siglas en inglés).

Este entrenamiento tendrá lugar cada Jueves desde el 11 de Julio hasta el 15 de Agosto, 2019, de 5:30 a 8:30 pm, en el Centro de las Américas, 210 “O” Street, en Lincoln, NE.

La serie de talleres se enfocará en lo que es necesario saber cuando se está explorando la idea para un negocio, cuál es la estructura legal apropiada para su negocio, cómo mercadear y promover sus productos y servicios, cómo financiar su negocio, y mucho más.

“Planear es la clave para el éxito en un negocio y estas sesiones están diseñadas para aquellos que están pensando comenzar un negocio”, dice Mabel Alarcon-Craven, Consultora de REAP para Desarrollo de Negocios. “Las sesiones cubrirán información importante sobre donde comenzar su emprendimiento.

Alarcon-Craven será la instructora del entrenamiento.

Se requiere que se registren antes del 9 de Julio. Para mayor información contacte a Mabel Alarcon-Craven at 402-598-2731 o mabelcraven@cox.net.

El programa REAP del Centro para Asuntos Rurales provee entrenamiento, asistencia técnica, micro-préstamos y oportunidades de interconectarse a pequeños negocios en Nebraska.